Bij Van Loon staat vertrouwen hoog in het vaandel. Wij proberen uw belangen zo goed mogelijk te behartigen, maar helaas wordt dit vertrouwen wel eens geschaad door een kleine groep klanten. Er is onderzoek gedaan naar verzekeringsfraude en daar kwam naar voren dat een op de drie mensen aangeeft wel eens verzekeringsfraude te hebben gepleegd. Dit heeft grote gevolgen, niet alleen voor ons, maar ook voor u als klant.
Onder fraude verstaat Van Loon: 'het doelbewust benadelen van een verzekeraar om er zelf (of een ander) financieel beter van te (laten) worden'.
Wij gaan er altijd vanuit dat een schademelding helemaal klopt, maar soms hebben we het idee van niet. Daarom leggen wij elke schademelding zorgvuldig vast, om misverstanden te voorkomen. Als we denken dat er iets niet klopt, dan zijn wij verplicht om een onderzoek in te laten stellen.
Als er fraude in het spel is kunnen er een aantal maatregelen genomen worden zoals:
Uit onderzoek blijkt dat nagenoeg iedereen van mening is dat zij niet de dupe mogen worden van verzekeringsfraude. Via uw premie betaalt u namelijk mee aan het frauduleuze gedrag van anderen. Natuurlijk willen wij dit zo veel mogelijk voorkomen. Een belangrijke reden voor ons om actief aan fraudebestrijding te doen.
Mochten wij de verdenking hebben van verzekeringsfraude, zullen wij de klant per direct informeren en vragen om aanvullende gegevens om deze verdenking uit te kunnen sluiten.
Indien er aanvullende bepalingen gelden voor het fraudebeleid, vindt u deze bij de documenten.