Young Perfect presenteert Eatertainment

Bedrijfsverzekeringen
Young Perfect presenteert Eatertainment

Door de coronamaatregelen stonden winkelpromoties de afgelopen maanden bijna volledig stil. Voor Young Perfect en Eatertainment was het de uitgelezen kans om de online klantbeleving een boost te geven. “Onze kracht is om relevantie te bieden aan shoppers door het samenbrengen van offline én online touchpoints”

Hoe bereik je een shopper op het juiste moment, op de juiste plaats en met het juiste middel? Met deze vraag weet het Bredase familiebedrijf van Jaap de Jong wel raad. Bij Young Perfect staat klantbeleving en shopper journey centraal. Het bedrijf bedenkt de meest creatieve en impactvolle shopper activaties, zowel offline als online. Van pop-up restaurants en samenwerkingen met influencers tot de inzet van gamification. Young Perfect is altijd op zoek naar nieuwe manieren om de nieuwsgierigheid van shoppers te prikkelen. Hierin ziet het bedrijf kansen om offline winkelbeleving te verbinden met de online wereld. Begin 2020 is daarom de start-up Eatertainment ontstaan.

Eatertainment

Sebastiaan van Poelvoorde, Business Unit Manager bij Eatertainment, vertelt: “De behoefte van de shopper verandert voortdurend, hierop spelen wij in. Eatertainment zet de shopper centraal en voegt beleving en service toe door gepersonaliseerde (maaltijd)oplossingen aan te bieden in de winkel én online. Voor shoppers bedenken we op basis van data en insights een volledig concept rondom een bepaald thema. Het mooie is dat we op die manier kunnen samenwerken met meerdere complementaire merken en binnen het merk met meerdere afdelingen. Hierdoor wordt de relevantie van de (maaltijd-) oplossing voor de shopper beter zichtbaar. Afhankelijk van het winkelgebied organiseren we bijvoorbeeld proeverijen of bieden we ‘to-go’ maaltijdoplossingen aan. Alle recepten en tips & tricks zijn vervolgens online te vinden. Onze kracht is het samenbrengen van offline én online touchpoints.”

Uniek in Nederland

Een platform zoals Eatertainment is uniek in Nederland. Sebastiaan: “Natuurlijk zijn er andere bekende receptensites, maar wij gaan verder dan dat. Onze onderscheidende waarde is dat wij ook op de winkelvloer staan. Wij activeren de shopper vanuit een food en/of lifestyle thematiek en maken de verbinding tussen offline én online beleving. Hiervoor zijn wij een partnership aangegaan met onder andere een bedrijf gespecialiseerd in artificial intelligence en machine learning, om zo realtime relevante oplossingen aan te bieden binnen de fysieke retail. Zo bereiken we de shopper, op het juiste moment en op de juiste plaats, met een aanbod dat het meest relevant en aannemelijk voor de shopper is om op dat specifieke moment aan te kopen.”

Roerige start

Sebastiaan: “Initieel zouden we in maart starten met onze eerste pilot. Toen gooide de coronacrisis echter roet in het eten. Zowel onze business als die van Young Perfect stond stil. Dat was natuurlijk niet de start die we voor ogen hadden, maar uiteindelijk is dit bepalend geweest voor het succes dat we nu kennen.” Young Perfect en Eatertainment zijn niet bij de pakken neer gaan zitten. Ondernemend als ze zijn, bood dit ook kansen. “We konden de shopper nog wel online bereiken via Eatertainment. Daar zijn we ons met het team van Young Perfect volledig op gaan richten. Het was een uitgelezen kans om onder andere te investeren in contentcreatie en het verzorgen van online workshops met influencers.”

Sneltreinvaart

De afgelopen maanden heeft Eatertainment online grote stappen gemaakt. Sinds eind juni werkt Eatertainment samen met DPG Media, het mediabedrijf achter veel kranten, tijdschriften en online kanalen in Nederland. “DPG Media geeft via de welbekende rubriek ‘Wat eten we vandaag’ in onder andere het AD, diverse regionale kranten - zoals BN DeStem en Brabants Dagblad - en online kanalen antwoord op deze vraag met makkelijke, toegankelijke en gevarieerde recepten. Eatertainment verzorgt de volledige invulling van deze dagelijkse rubriek. Mede door deze samenwerking is ons online platform in een sneltreinvaart gegroeid. Van tientallen bezoeken per dag naar meer dan 100.000 bezoeken per maand”, vertelt Sebastiaan trots.

Knowhow

Ook voor andere zaken hebben Young Perfect en Eatertainment gezocht naar partners die hen kunnen ondersteunen. Mieke van Berkel, Manager Finance & Control bij Young Perfect: “Zo ook voor het regelen van onze verzekeringen. Dat zijn niet altijd de meest eenvoudige zaken, vandaar dat we Van Loon hebben ingeschakeld. Samen met onze merkambassadeurs heeft Young Perfect ongeveer vierhonderd man in dienst, verspreid over het hele land, dan wil je je bedrijfsrisico’s goed afdekken. Daarnaast beschikken we over een groot magazijn en een showroom met onder andere onze kookstudio, popup restaurants en alle materialen voor onze winkeldemonstraties. Deze materialen vervoeren wij door heel Nederland. Ook dit soort zaken moet je meenemen in je verzekeringsvraag en daarvoor is de juiste know-how nodig.”

Veranderende vraag

Mieke vervolgt: “We bespreken met Van Loon periodiek onze verzekeringsvraag. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat onze cyberverzekering niet meer goed aansluit bij onze behoeftes, omdat we meer online werken. Van Loon wijst ons op deze zaken en acteert hier gelijk op. Fijn als je verzekeraar op die manier met je meedenkt, dan kunnen wij ons volledig richten op onze core business en tegelijkertijd onze kwaliteit waarborgen. Mocht er iets in onze situatie veranderen, krijgen we meteen een telefoontje. Dat werkt prettig.”

Ambitieuze plannen

Young Prefect en Eatertainment hebben ambitieuze plannen voor de toekomst. Sebastiaan: “Onze brede visie en droom is om vanuit Eatertainment relevant te zijn via meer diverse fysieke kanalen, dus niet alleen in supermarkten. Lokale samenwerking en verbinding, daar geloven we heel erg in. Momenteel zijn we achter de schermen druk bezig om op dat gebied ons netwerk uit te breiden. Fysieke klantbeleving blijft de komende tijd nog onzeker, maar we hebben vertrouwen in de toekomst. De retailbranche komt digitaler uit de coronacrisis en laten wij ons daar nu net in onderscheiden.”

Young Perfect

Young Perfect houdt zich bezig met complete brand & shopper journey activatie. Zowel offline als online en van concept tot uitvoering. Young Perfect brengt beleving, bereik, rotatie en data samen.